Bugatti Veyron Supersport: Рекордьорът

„Физически, няма нищо повече от това да натискаш газта. Но каквото и да се случи при тази скорост, няма да имаш възможнст да се върнеш в бокса и да обясниш проблема”, казва френският пилот Пиер-Анри Рафанел. Т.е. да, кихавицата на комар ще бъде достатъчна, за да прецака спринтиране на ръба. Усещането да си зад волана на Bugatti Veyron Supersport е на клик разстояние.

От GT Magazine

Това Bugatti не е просто ултимативното Bugatti. Със скорост от над 430 км./час, юберколата от снимките е най-бързият сериен автомобил на света.

Само 30 от ултра редките и плашещо скъпите Bugatti Veyron Super Sport ще бъдат произведени като с тях ще бъде изпратена най-екстремната кола на нашето време. И за да бъде шоуто истинско, от Bugatti извикаха емимсари на Книгата на Гинес. Чиято техника засече два старта със средна максимална скорост от 434 км./час. С което размаха тевтонски среден пръст пред SSC Ultimate Aero TT, който доскоро се бараше за най-бързата серийна кола. Bugatti Veyron Super Sport обаче ще пристига при свръхбогатите си собственици си с електронен ограничител на скоростта, който ще се активира при 415 км./час.

В предния брой на GT Magazine посочихме 5-те причини Bugatti Veyron да се предлага с цената на малък карибски остров. Super Sport версията показва, че тази сума може да бъде почти удвоена. Основните промени са в двигателя, който чрез нов дизайн на 4-те турбини и монтирането на по-голям интеркулер вече може да отдаде 1200 к.с. Въртящият момент се увеличава от 1250 на чудовищните 1500 Nm. Което теоретично означава, че Super Sport може да изтегли средно голям камион… За щастие, той няма да бъде ползван за тази цел, по-вероятно е да се превърне в учебник по автомобилен инженеринг.

Свръхверсията на свръхколата е с променено окачване, което е станало още по-твърдо. Bugatti Veyron Super Sport ще понася странично ускорение от 1,4 G. Това е два пъти повече от стойността, при която болшинството съвременни коли ще излитат по допирателна от завоя. Освен окачването, промени е претърпяла и каросерията. Тя е изработена изключително от карбон и фибростъкло. Така Super Sport пълни кантара с 40 кг. по-малко в сравнение с класическия Bugatti Veyron. Доста скромно отслабване за машина с тегло от 2034 кг., без техническите течности.

Но всичко това са общи приказки, звездички от екселската таблица. Които нямат нищо общо със същината на преживяването Veyron. В екстремната му и най-крайна версия. Тази, която ще могат да получат малцина. Сред тях е и тестпилотът на Bugatti, французинът Пиер-Анри Рафанел. Който в интервю казва, че усещането за тази кола е по-скоро духовно.

„Физически, няма нищо повече от това да натискаш газта. Но каквото и да се случи при тази скорост, няма да имаш възможнст да се върнеш в бокса и да обясниш проблема”. Т.е. да, кихавицата на комар ще бъде достатъчна, за да прецака спринтиране на ръба. Според 59 годишния пилот, до скорост от 400 км./час Bugatti Veyron Super Sport е изненадващо стабилен и се управлява буквално с два пръста. Но от този момент нататък, ускорението връчва контрола върху колата на асфалтовата повърхност. „Много странно усещане, защото не чувстваш, че имаш контрол като пилот. Просто не знаеш къде ще свърши всичко това. Нямаш никакво взаимодействие с волана, защото при тази скорост не искаш да местиш каквото и да било. Това е като да знаеш място, на което никой не е бил досега.”

Рекордьорският опит на Bugatti Veyron Super Sport е регистриран на тестовата писта на VW, където „тренират” повечето марки на концерна, включително Lamborghini, Bentley и Porsche. Частното съоръжение предлага 96 км. различни настилки и завои, ползвани за оценка на нови автомобили и прототипи. Най-интересното от частната писта на VW обаче са 9-те километра съвършено прав асфалт. Висоскоростната трилентова отсечка е мястото, на което Super Sport постига рекорда си. Не на гладко като речен камък солено езеро, а върху асфалт с широчина от десетина метра и обграден от дървета. Които могат да са крайно недружелюбни.

Когато се говори за Veyron всички я сочат с пръст и казват, че е по-бърза, по-мощна. Тя винаги е по- . Това, което отличава Bugatti от останалите суперавтомобили е, че успява да сработи елементи, които не би следвало да работят заедно. Като да имаш 1000 к.с. зад гърба и да прекараш 7 часа на 1 предавка в задръстване. Принципно не се получава, но идеята на Veyron е точно тази. Същото е и с дизайна. Ако искаш най-бързата кола на света, ти ще започнеш да я създаваш от инженеринга, който ще бъде подчинен на скоростта. Но Veyron е създаден първо като дизайн, около който инженерите са изградили изключителната машина, без да докосват формите.

Това е историята на най-екстремната кола на нашето време. Там, където в една кола се комбинират дългия живот, качеството, скоростта, лукса, интуитивното управление. Цената на всичко това е $2,4 млн. и нетипично за суперавтомобил – Bugatti Veyron Super Sport пристига с 3 години гаранция.

More from Бранимир Николов
Турбо свирка
Няма нищо общо нито със Савана Самсън, още по-малко с Тера Патрик...
Read More